WASP-193b, pamuk şeker gibi bir ötegezegen
WASP-193b, pamuk şeker gibi bir ötegezegen.
Belçika'daki Liège Üniversitesi'nden astronom Khalid Barkaoui liderliğindeki uluslararası bir ekip, WASP-193b adlı yeni bir ötegezegen keşfetti.

WASP-193b, pamuk şeker gibi bir ötegezegen.

WASP-193b, Dünya'nın yoğunluğunun yüzde 1'ine tekabül eden son derece hafif bir gezegendir.

WASP-193b, Dünya'dan yaklaşık 1.232 ışıkyılı uzaklıkta, Güneş benzeri bir yıldızın etrafında dönüyor. Gezegenin yarıçapı Jüpiter'in yarıçapının yaklaşık 1,46 katıdır, ancak kütlesi Jüpiter'in sadece 0,139 katıdır.

Bu, WASP-193b'nin çok düşük bir yoğunluğuna sahip olduğu anlamına gelir: santimetreküp başına sadece 0,059 gram.

WASP-193b, Güneş'e çok yakın bir yörüngede döner ve her 6,25 günde bir yıldızına bir dönüş yapar. Bu, gezegenin çok sıcak olduğu anlamına gelir: yüzey sıcaklığı yaklaşık 1.254 santigrat derecedir.

WASP-193b'nin atmosferi, çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluşur. Gezegenin atmosferinde çok az su buharı var.

WASP-193b, Güneş Sistemi dışında keşfedilen en sıra dışı ötegezegenlerden biridir. Gezegenin çok düşük yoğunluğu ve çok sıcak atmosferi, bilim insanlarının WASP-193b'nin nasıl oluştuğu ve nasıl geliştiği hakkında daha fazla bilgi edinmelerini sağlayacaktır.

WASP-193b'nin keşfi, ötegezegen araştırmalarında önemli bir adımdır.

Bu bilgiler, Güneş Sistemi dışındaki diğer gezegenlerin nasıl oluştuğu ve nasıl geliştiği hakkında daha fazla bilgi edinmemize yardımcı olacaktır.