Bilim insanları yine şaşırttı: Aynı yörüngede iki gezegen olabilir mi?
Gökbilimciler, PDS 70 yıldızının etrafında aynı yörüngeyi paylaşan iki ötegezegen olabileceğini keşfetti.

Bilim insanları yine şaşırttı: Aynı yörüngede iki gezegen olabilir mi?

Bu, daha önce hiç görülmemiş bir olay ve astronomi tarihinde yeni bir keşfin eşiğinde olabileceğimizi gösteriyor.

PDS 70 yıldızı, Dünya'dan 400 ışıkyılı uzaklıkta bulunuyor. Gökbilimciler, yıldızın etrafındaki sistemi araştırmak için Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) yer birimini kullandılar.

ALMA, yıldızın etrafında PDS 70 b ve c olarak adlandırılan iki ötegezegen döndüğünü tespit etti. Ancak PDS 70 b'nin gözlemi sırasında, aynı yörüngeyi paylaşan kardeş bir gezegene işaret eden bir enkaz bulutu keşfedildi.

Enkaz bulutunun varlığı, yıldızın etrafında aynı yörüngede iki gezegenin oluştuğunu gösteriyor. Ancak bu gezegenlerin nasıl oluştuğu ve nasıl bu kadar yakın bir yörüngede varlıklarını sürdürebildiği henüz bilinmiyor.

Bu keşif, astronomi bilimi için çok önemli bir gelişme. Daha önce hiç görülmemiş bir olay ve ötegezegen oluşumunun nasıl gerçekleştiğini daha iyi anlamamıza yardımcı olabilir. Aynı zamanda, diğer yıldız sistemlerinde yaşam olup olmadığını araştırmak için de önemli bir keşif.

Aşağıda, bu keşfin bazı olası etkileri hakkında daha fazla bilgi verilmiştir:

Ötegezegen oluşumunun nasıl gerçekleştiğini daha iyi anlamamıza yardımcı olabilir.

Diğer yıldız sistemlerinde yaşam olup olmadığını araştırmak için yeni bir yöntem geliştirmemize yardımcı olabilir.

Yaşam için uygun koşulların var olabileceği yeni yıldız sistemleri keşfetmemize yardımcı olabilir.

Bu keşif, astronomi bilimi için çok önemli bir gelişme ve önümüzdeki yıllarda daha fazla keşfe yol açabilir.