Bilim insanları ilk kez kara deliklerin dalgalanma sesini duydu
Kuzey Amerika Külteçekim Dalgaları Nanohertz Gözlemevi'nin (NANOGrav) eş direktörlerinden Maura McLaughlin, "Evrendeki her şeyin bu kadar büyük ölçekli hareket ettiğine dair elimizde ilk kez kanıt var" dedi.

Bir grup bilim insanı, kara deliklerin neden olduğu kütleçekimsel dalgalanma sesini ilk defa duydu.

Araştırmacılar, daha düşük frekanslarda dalgalar arayarak bu çalışmaların evrendeki dev nesneler hakkında yeni bilgiler sağlayabileceğini umuyor.

Bu araştırma kapsamında, uzayda hareket eden ve çarpışan dev nesnelerin evrenin dokusunda yarattığı değişimleri düşük frekanslı kütleçekimsel dalgalar olarak adlandırılan hafif dalgalanmaları gözlemlediler. Bu dalgaların sesini duyabildiklerini belirttiler.

2. Bilim insanları ilk kez kara deliklerin dalgalanma sesini duydu

Bilim insanları ilk kez kara deliklerin dalgalanma sesini duydu

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki National Science Foundation tarafından finanse edilen bu araştırma, NANOGrav üyesi birçok astrofizikçinin katılımıyla gerçekleştirildi. Sonuçlar, NANOGrav'ın 15 yıllık verilerini kullanarak Kuzey Amerika'daki teleskoplarıyla dalgaları arayan çalışmanın sonuçlarını içermektedir.

Ayrıca Avrupa, Hindistan, Çin ve Avustralya gibi farklı ülkelerden oluşan diğer kütleçekimsel dalga araştırmacıları da benzer çalışmalar yayınlamışlardır. Bu dalgalar, evrenin bir tür fon müziği gibi tanımlanmaktadır.

Albert Einstein, gerçekten ağır nesnelerin uzay-zamanda hareket ettiklerinde, bu hareketin evrenin dokusunda dalgacıklar yarattığını öngörmüştü. Bilim insanları, bu dalgalanmaları evrenin fon müziğine benzetmektedir.

İlk olarak 2015 yılında tespit edilen bu dalgalanmalar, Yale Üniversitesi astrofizikçilerinden NANOGrav üyesi Chiara Mingarelli'ye göre, şimdiye kadar sadece yüksek frekanslardaki dalgaları yakalamak için kullanılan yöntemlerle algılanabiliyordu.

Mingarelli, bu hızlı "cıvıltıların" genellikle küçük kara deliklerin ve ölü yıldızların birbirleriyle çarpıştığı belirli anlardan kaynaklandığını açıkladı.