Bilim insanları, bir tarafı hidrojenden ve diğer tarafı helyumdan oluşan bir beyaz cüce keşfetti.
Bu, bugüne kadar keşfedilen en sıra dışı ölü yıldızlardan biridir.

Bu, bugüne kadar keşfedilen en sıra dışı ölü yıldızlardan biridir.

Bilim insanları, bir tarafı hidrojenden ve diğer tarafı helyumdan oluşan bir ölü yıldız keşfetti. Bu, bugüne kadar keşfedilen en sıra dışı ölü yıldızlardan biridir.

Beyaz cüceler, yıldızların ömrünün sonuna geldiklerinde oluşan küçük, yoğun yıldızlardır. Güneşimiz de milyarlarca yıl içinde bir beyaz cüceye dönüşecektir.

Yeni keşfedilen beyaz cüce, adını iki yüzlü Roma tanrısı Janus'tan almıştır. Janus, bir yüzü aydınlık, diğer yüzü karanlık olan bir tanrıydı. Yeni keşfedilen beyaz cüce de Janus'un adını hak ediyor, çünkü bir tarafı hidrojenle kaplı, diğer tarafı helyumla kaplı.

Araştırmacılar, bu sıra dışı olayın, beyaz cücenin beyaz cücelere özgü evrimsel bir aşamadan geçmesinden kaynaklanabileceğine inanıyor. Ancak daha önce bunun bir örneği görülmüş değil.

Bazı bilim insanları, ölü yıldız yüzeyinde oluşan bu durumu manyetik alanlara bağlıyor. Ancak bilim insanlarının bunu doğrulamak için araştırmalarına devam edeceklerini belirtti.

Peki siz iki farklı yüzeye sahip bu ölü yıldız hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.